The Spirit of Cretan Waves: Manolis Lidakis - Μανώλης Λιδάκης

An unofficial blog about the famous and marvellous Greek artist Manolis Lidakis. His albums, lyrics of his songs, latest news and his interviews will be here.

All about him, all from the eye of a little lost wave.

Manolis Lidakis Discography - 2004 - To Kleidi (Το Κλειδί)


[ΜΑΠΩΛΗΣ+ΛΙΔΑΚΗΣ+-+ΤΟ+ΚΛΕΙΔΙ+-+book.jpg]


The year is 2004, and after Yliko Oneiron, this album has long been expected by the listeners of Manolis Lidakis. This waiting was not in vain, of course, and a brand new album was released in the early 2004. This album was a fresh start and it included 13 songs full of sincerity, high musicality and fine work. The song 'To Kleidi' which gave its name to this beautiful album was known from the previous collecion of him ''Osa Sou 'Xo Pei', and the other songs were brand-new. The people with whom Manolis Lidakis collaborated in this album were Akis Panou, Taki Bourba, Christos Nikolopoulos, Sofis Pappas, Christos Tsiamoulis, Theodoris Gkonis,  and many other invaluable artists, composers and lyricists. 


The tracklist is as follows: 


1. dahtylidakia tou kapnou 
2. hameno mou oneiro 
3. to kleidi 
4. ipia ta heili sou kai hanomai 
5. pos anteheis 
6. louloudaki 
7. pali esena tha agapousa 
8. ithela kati na sou po 
9. an leo an 
10. to mahairi 
11. krata to spiti 
12. megali arhontissa psyhi 
13. argyro


And here are the lyrics: 



Δαχτυλιδάκια του καπνού
Στίχοι: Σοφία Θωμοπούλου
Μουσική: Χρήστος Τσιαμούλης
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης

Χρυσό μαντήλι ο έρωτας
μου έδεσε στα μάτια
κι είδα το τριαντάφυλλο
χωρίς να δω τα αγκάθια,
είδα τα χείλη, το κορμί
και σκέφτηκα τα χάδια.

Είναι αλάτι στην πληγή
τα λόγια που δε λέμε
κι όπως η φλόγα το κερί
σιγά-σιγά μας καίνε,
δαχτυλιδάκια του καπνού
αφήνουν για να κλαίμε.

Χρυσό σπαθί ο έρωτας
μου έβαλε στα χέρια,
την αλυσίδα έκοψα
που κρέμονταν τ' αστέρια,
στο πρόσωπό σου, στο λαιμό
και μου 'στηναν καρτέρια.

Είναι αλάτι στην πληγή
τα λόγια που δε λέμε...

Χρυσά φιλιά ο έρωτας,
δε φτάνουν να χορτάσει,
θέλει τα αφανέρωτα
για να μας δοκιμάσει,
θέλει κορώνα-γράμματα
να παίξει κι ας μας χάσει.

Είναι αλάτι στην πληγή
τα λόγια που δε λέμε...

--
Χαμένο μου όνειρο
Σαν κεράκι στο βοριά
σβήνω κάθε βραδιά
περιμένω στα σκαλιά
μήπως φανείς αδέσποτη καρδιά

Χαμένο μου όνειρο
για πάντα όμηρο
στο παραμύθι σου
δεμένο με κρατάς
Σκάρτα μου φέρεσαι
κι ούτε που ντρέπεσαι
που μια καρδιά που σ' αγαπά
υποτιμάς και την πετάς

Σαν σπουργίτι στο χιονιά
βγαίνω κάθε βραδιά
παγωμένη μοναξιά
και σε ζητώ της μοίρας μου θηλιά

Χαμένο μου όνειρο
για πάντα όμηρο
στο παραμύθι σου
δεμένο με κρατάς
Σκάρτα μου φέρεσαι
κι ούτε που ντρέπεσαι
που μια καρδιά που σ' αγαπά
υποτιμάς και την πετάς
--
Το κλειδί
Είναι αμαρτία να μην ζεις
είναι αμαρτία της ζωής
το βήμα σου να μην πατάς
εκεί που καίγεσαι να πας

Είναι σκληρό να πολεμάς
τους χίλιους πόθους της καρδιάς
να μην αφήνεις την ζωή
να στρίβει εκείνη το κλειδί

Είναι αμαρτία να κρεμάς
το άσπρο ρούχο που φοράς
στο σκουριασμένο το καρφί
που φτιάχνει πρέπει και γιατί

Είναι σκληρό να πολεμάς
τους χίλιους πόθους της καρδιάς
να μην αφήνεις την ζωή
να στρίβει εκείνη το κλειδί...
--
Ήπια τα χείλη σου και χάνομαι      
Στίχοι: Άκης Πάνου
Μουσική: Άκης Πάνου
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μαρίνος
Άλλες ερμηνείες: Μανώλης Λιδάκης


Ήπια τα χείλη σου και χάνομαι
ήπια την ίδια τη ζωή,
κάτι γεννιέται το αισθάνομαι
ήπια τα χείλη σου και χάνομαι.


Μαρμάρωσε Θεέ μου
το σύμπαν εδώ
μαρμάρωσε εμένα κι εκείνη.
Εδώ που γιορτάζει ο έρωτας, μη
μη σβήσει αυτή η στιγμή.


Λιώνει η ψυχή μου μες στο αίμα σου
γίνεται αθάνατο νερό,
όλος ο κόσμος ένα βλέμμα σου
λιώνει η ψυχή μου μες στο αίμα σου.


Μαρμάρωσε Θεέ μου
το σύμπαν εδώ...
--
Πως αντέχεις
Πάει καιρός, θυμάμαι
που ‘χεις φύγει
κι όμως είσαι ακόμα εδώ
Της καρδιάς η πόρτα δεν ανοίγει
κι έξω να σε βγάλω δε μπορώ

Πώς αντέχεις ρε καρδιά
τούτη την ανηφοριά
πού το βρίσκεις το κουράγιο
και παλεύεις με το αύριο

Πάει καιρός, θυμάμαι, που στα χείλη
είχα ένα χαμόγελο ζεστό
φύγαν χελιδόνια, φύγαν φίλοι
έφυγες κι εσύ που αγαπώ

Πώς αντέχεις ρε καρδιά
τούτη την ανηφοριά...
--
Λουλουδάκι       
Στίχοι: Σόφη Παππά
Μουσική: Σόφη Παππά
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Ένα λουλουδάκι τόσο δα μικρό
άνθισε η αγάπη στο παράθυρό μου
άνοιξε τα φύλλα κι έβγαλε ανθό,
ένα λουλουδάκι τόσο δα μικρό.


Λουλουδάκι μου, λουλουδάκι μου,
κρίνο, πασχαλιά, γιασεμάκι μου.
Λουλουδάκι μου, λουλουδάκι μου,
στης καρδιάς μου, το μπαλκονάκι μου.


Ένα λουλουδάκι τόσο δα μικρό
σκάλωσε στον τοίχο
κι έφτασε στη στέγη
γέμισε αγάπη κι άρωμα ακριβό,
ένα λουλουδάκι τόσο δα μικρό.


Λουλουδάκι μου, λουλουδάκι μου...
--
Πάλι εσένα θ' αγαπούσα      
Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Εκεί που νόμιζα
πως όλα έχουν περάσει,
ότι τα έσβησε ο καιρός
κι έχουν σωπάσει,
νάσου μπροστά μου
ένα όνειρο περνάει,
έχει τα μάτια σου,
τα χείλη σου φοράει.


Εκεί που νόμιζα
πως όλα έχουν τελειώσει,
πως ο,τι ήταν να πληρώσω
έχω πληρώσει,
ήρθες κι έβαλες
φωτιά στα περασμένα
κι έμεινα πάλι
να μετράω από το ένα.


Μα κι αν μπορούσα
το χρόνο να γυρνούσα
πάλι εσένα θ' αγαπούσα.


Εκεί που νόμιζα
η ζωή πως μου γελάει,
πως μια χαρά ακόμα
ίσως μου χρωστάει,
εσύ προσπέρασες
δε γύρισες να δεις,
κι έγινε σκούρο
το πρωινό της Κυριακής.


Μα κι αν μπορούσα
το χρόνο να γυρνούσα...
--
Ήθελα κάτι να σου πω      
Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Μουσική: Ηρακλής Βαβάτσικας
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Ήθελα κάτι να σου πω,
μα δεν πειράζει,
θα σου το πω
σε μια καλύτερη εποχή.
Είν' το μυαλό μου
σαν μια θάλασσα που αλλάζει,
γι' αυτό τα λόγια μου
δεν έχουν συνοχή.


Σ' άλλη ζωή μπορεί αν σμίξουμε,
ποιος ξέρει,
για να σου πω
αν κάτι ακόμα με πονά.
Μ' ένα της ψίθυρο
η νύχτα θα σου φέρει,
όσα αγάπησε η ψυχή και δεν ξεχνά.


Ήθελα κάτι να σου πω
κι όχι για μένα,
κάτι που κρύβεται
στα μάτια μου καιρό.
Μα είν' τα λόγια μου
πουλιά κυνηγημένα
και όπου πίνουνε θολώνουν το νερό.


Σ' άλλη ζωή μπορεί αν σμίξουμε,
ποιος ξέρει...
--
Αν, λέω αν...      
Στίχοι: Σόφη Παππά
Μουσική: Σόφη Παππά
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Αν, λέω αν, δεν ήσουνα το παν
του κόσμου το αμάν
μπορούσα να αντέξω.
Αν, λέω αν, δεν ήσουνα το παν
στου κόσμου το αμάν
δε θα ΄μενα απ' έξω.


Εγώ, εσύ κι η ζάλη μου
κλεισμένα στο κεφάλι μου
στα μέρη που σ' αγάπησα γυρίζω
και πίνοντας τα ξύδια μου
σε ψάχνω στα ταξίδια μου
αφού εσένα πια δε σε γνωρίζω.


Αν, λέω αν, δεν ήσουνα το παν
θα είχα καρδιά
και δύναμη ν' αλλάξω.
Αν, λέω αν, δεν ήσουνα το παν
θα είχα και φτερά
αλλού για να πετάξω.


Εγώ, εσύ κι η ζάλη μου
κλεισμένα στο κεφάλι μου...
--
Το μαχαίρι      
Στίχοι: Γιάννης Τζουανόπουλος
Μουσική: Μανώλης Καραντίνης
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Στον τοίχο μ' έστησαν μπροστά
τα λόγια σου τα λιγοστά,
μακριά σου τώρα οι μέρες
με πληγώνουνε σαν σφαίρες.


Πόνε, της καρδιάς φονιά
πότε θ' ανοίξουμε πανιά,
πονάει ετούτο το μαχαίρι
από το δικό σου χέρι.


Ραγίζει απόψε η καρδιά
στο στήθος μου μια χαρακιά,
σε Ανατολή και Δύση
την πληγή μου ποιος θα κλείσει.


Πόνε, της καρδιάς φονιά
πότε θ' ανοίξουμε πανιά...
--
Κράτα το σπίτι      
Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Κράτα το σπίτι,
θα πάρω τους δρόμους,
μ' όλα μου τα λάθη
πάνω στους ώμους,
μείνε και ζήσε με την αλήθεια
δεν την αντέχω τέτοια συνήθεια.


Κράτα αν θέλεις και τ' όνομά μου
δως μου τα λάθη και τα φτερά μου,
είν' η ζωή μου πάνω από σένα
πάνω απ' αλήθεια κι από ψέμα.


Κράτα το σπίτι και τη χαρά του
δως μου τη λύπη και τη σκιά του,
μείνε και ζήσε με την αλήθεια
δεν την αντέχω τέτοια συνήθεια.


Κράτα αν θέλεις και τ' όνομά μου...
--
Μεγάλη αρχόντισσα ψυχή      
Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Η κάμαρα μικρή, μικρή και δε χωράς
ψυχή μου ζωντανή
ψυχή μου ανάστατη.
Στο χρόνο ανάλαφρα πηδάς
δεν ξέρω για πού πας
γίνεσαι εικόνα μαγική, τρισδιάστατη.


Μεγάλη αρχόντισσα ψυχή,
εσύ δε φυλακίζεσαι,
εσύ διαλέγεις τη στιγμή
σαν δώρο και χαρίζεσαι,
εσύ διαλέγεις τη στιγμή
φεύγεις κι εξαφανίζεσαι.


Έλα να σε χαρώ, έλα αν μ' αγαπάς
μη με αφήνεις μοναχό
γύρω σου να γυρίζω.
Θέλω όταν με πονάς
σφιχτά να με κρατάς,
να 'χω ν' απολογούμαι
και να 'χω να ελπίζω.


Μεγάλη αρχόντισσα ψυχή,
εσύ δε φυλακίζεσαι...
--
Αργυρώ      
Στίχοι: Γιώργος Σιδερής
Μουσική: Ορφέας Περίδης
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Λιδάκης


Τα όρη και τα πέλαγα Αργυρώ μου
δακρύζαν με τα μάτια μας μωρό μου,
γιατί κι οι δυο τα βλέπαμε σαν ξένοι
στον ξένο κόσμο παραπεταμένοι.


Ποιος Χάνδακας, ποια Κάντια,
ποια Πόλη,
μας σπάσανε τη λεβεντιά μας όλη
και φύγαμε σαν κλέφτες νικημένοι
κι από την Κρήτη
κι απ' την οικουμένη.


Κορμί μελαχρινό και παιδεμένο
σαν του Χριστού ψωμί ευλογημένο,
σε φίλησα και γύρισαν εντός μου
οι θάλασσες
αυτού του ψεύτη κόσμου.


Μα τώρα μένει μέσα μου ένας πόνος
η θύμησή σου
που τη δέρνει ο χρόνος,
με πάει σαν το χαμό στα περασμένα
κι ας έμαθα να ζω χωρίς εσένα.
Όνειρα μέσα σ' όνειρα μωρό μου
π' αστράφτουνε και φέγγουν
Αργυρώ μου,
κανείς δε θα βρεθεί
να μας τα κλέψει
να μπει μες στην καρδιά
να τα ληστέψει.
---------

=English Transcryption=

1) Dachtylidάkia toy kapnoύ 

Lyrics:Sofίa Thwmopoύloy
Music:: Chrήstos Tsiamoύlhs
First Performance: Manolis Lidakis

Chrysό mantήli o έrwtas
moy έdese sta mάtia
ki eίda to triantάfyllo
chwrίs na dw ta agkάthia,
eίda ta cheίlh, to kormί
kai skέfthka ta chάdia.

Eίnai alάti sthn plhgή
ta lόgia poy de lέme
ki όpws h flόga to kerί
sigά-sigά mas kaίne,
dachtylidάkia toy kapnoύ
afήnoyn gia na klaίme.

Chrysό spathί o έrwtas
moy έbale sta chέria,
thn alysίda έkopsa
poy krέmontan t' astέria,
sto prόswpό soy, sto laimό
kai moy 'sthnan kartέria.

Eίnai alάti sthn plhgή
ta lόgia poy de lέme...

Chrysά filiά o έrwtas,
de ftάnoyn na chortάsei,
thέlei ta afanέrwta
gia na mas dokimάsei,
thέlei korώna-grάmmata
na paίxei ki as mas chάsei.

Eίnai alάti sthn plhgή
ta lόgia poy de lέme...
--
2) Hamέno moy όneiro

San kerάki sto boriά
sbήnw kάthe bradiά
perimέnw sta skaliά
mήpws faneίs adέspoth kardiά

Chamέno moy όneiro
gia pάnta όmhro
sto paramύthi soy
demέno me kratάs
Skάrta moy fέresai
ki oύte poy ntrέpesai
poy mia kardiά poy s' agapά
ypotimάs kai thn petάs

San spoyrgίti sto chioniά
bgaίnw kάthe bradiά
pagwmέnh monaxiά
kai se zhtώ ths moίras moy thhliά

Chamέno moy όneiro
gia pάnta όmhro
sto paramύthi soy
demέno me kratάs
Skάrta moy fέresai
ki oύte poy ntrέpesai
poy mia kardiά poy s' agapά
ypotimάs kai thn petάs
--
3) To kleidί
Eίnai amartίa na mhn zeis
eίnai amartίa ths zwήs
to bήma soy na mhn patάs
ekeί poy kaίgesai na pas

Eίnai sklhrό na polemάs
toys chίlioys pόthoys ths kardiάs
na mhn afήneis thn zwή
na strίbei ekeίnh to kleidί

Eίnai amartίa na kremάs
to άspro roύcho poy forάs
sto skoyriasmέno to karfί
poy ftiάchnei prέpei kai giatί

Eίnai sklhrό na polemάs
toys chίlioys pόthoys ths kardiάs
na mhn afήneis thn zwή
na strίbei ekeίnh to kleidί...
--
4) Ήpia ta heίli soy kai hάnomai       

Lyrics:Άkhs pάnoy
Music:: Άkhs pάnoy
First Performance: Giώrgos Marίnos
Άlles ermhneίes: Manolis Lidakis

Ήpia ta cheίlh soy kai chάnomai
ήpia thn ίdia th zwή,
kάti genniέtai to aisthάnomai
ήpia ta cheίlh soy kai chάnomai.

Marmάrwse Theέ moy
to sύmpan edώ
marmάrwse emέna ki ekeίnh.
Edώ poy giortάzei o έrwtas, mh
mh sbήsei aytή h stigmή.

Liώnei h psychή moy mes sto aίma soy
gίnetai athάnato nerό,
όlos o kόsmos έna blέmma soy
liώnei h psychή moy mes sto aίma soy.

Marmάrwse Theέ moy
to sύmpan edώ...
--
5) pws antέcheis

pάei kairόs, thymάmai
poy ‘cheis fύgei
ki όmws eίsai akόma edώ
Ths kardiάs h pόrta den anoίgei
ki έxw na se bgάlw de mporώ

pώs antέcheis re kardiά
toύth thn anhforiά
poύ to brίskeis to koyrάgio
kai paleύeis me to aύrio

pάei kairόs, thymάmai, poy sta cheίlh
eίcha έna chamόgelo zestό
fύgan chelidόnia, fύgan fίloi
έfyges ki esύ poy agapώ

pώs antέcheis re kardiά
toύth thn anhforiά...
--
6) Loyloydάki         

Lyrics:Sόfh pappά
Music:: Sόfh pappά
First Performance: Manolis Lidakis

Έna loyloydάki tόso da mikrό
άnthise h agάph sto parάthyrό moy
άnoixe ta fύlla ki έbgale anthό,
έna loyloydάki tόso da mikrό.

Loyloydάki moy, loyloydάki moy,
krίno, paschaliά, giasemάki moy.
Loyloydάki moy, loyloydάki moy,
sths kardiάs moy, to mpalkonάki moy.

Έna loyloydάki tόso da mikrό
skάlwse ston toίcho
ki έftase sth stέgh
gέmise agάph ki άrwma akribό,
έna loyloydάki tόso da mikrό.

Loyloydάki moy, loyloydάki moy...
--

7) pάli esέna th' agapoύsa       

Lyrics:Tάkhs Mpoyrmάs
Music:: Tάkhs Mpoyrmάs
First Performance: Manolis Lidakis

Ekeί poy nόmiza
pws όla έchoyn perάsei,
όti ta έsbhse o kairόs
ki έchoyn swpάsei,
nάsoy mprostά moy
έna όneiro pernάei,
έchei ta mάtia soy,
ta cheίlh soy forάei.

Ekeί poy nόmiza
pws όla έchoyn teleiώsei,
pws o,ti ήtan na plhrώsw
έchw plhrώsei,
ήrthes ki έbales
fwtiά sta perasmέna
ki έmeina pάli
na metrάw apό to έna.

Ma ki an mporoύsa
to chrόno na gyrnoύsa
pάli esέna th' agapoύsa.

Ekeί poy nόmiza
h zwή pws moy gelάei,
pws mia charά akόma
ίsws moy chrwstάei,
esύ prospέrases
de gύrises na deis,
ki έgine skoύro
to prwinό ths Kyriakήs.

Ma ki an mporoύsa
to chrόno na gyrnoύsa...
--

8) Ήthela kάti na soy pw       

Lyrics:Hlίas Katsoύlhs
Music:: Hraklήs Babάtsikas
First Performance: Manolis Lidakis

Ήthela kάti na soy pw,
ma den peirάzei,
tha soy to pw
se mia kalύterh epochή.
Eίn' to myalό moy
san mia thάlassa poy allάzei,
gi' aytό ta lόgia moy
den έchoyn synochή.

S' άllh zwή mporeί an smίxoyme,
poios xέrei,
gia na soy pw
an kάti akόma me ponά.
M' έna ths psίthyro
h nύchta tha soy fέrei,
όsa agάphse h psychή kai den xechnά.

Ήthela kάti na soy pw
ki όchi gia mέna,
kάti poy krύbetai
sta mάtia moy kairό.
Ma eίn' ta lόgia moy
poyliά kynhghmέna
kai όpoy pίnoyne tholώnoyn to nerό.

S' άllh zwή mporeί an smίxoyme,
poios xέrei...
--

9) An, lέw an...       

Lyrics:Sόfh pappά
Music:: Sόfh pappά
First Performance: Manolis Lidakis

An, lέw an, den ήsoyna to pan
toy kόsmoy to amάn
mporoύsa na antέxw.
An, lέw an, den ήsoyna to pan
stoy kόsmoy to amάn
de tha ΄mena ap' έxw.

Egώ, esύ ki h zάlh moy
kleismέna sto kefάli moy
sta mέrh poy s' agάphsa gyrίzw
kai pίnontas ta xύdia moy
se psάchnw sta taxίdia moy
afoύ esέna pia de se gnwrίzw.

An, lέw an, den ήsoyna to pan
tha eίcha kardiά
kai dύnamh n' allάxw.
An, lέw an, den ήsoyna to pan
tha eίcha kai fterά
alloύ gia na petάxw.

Egώ, esύ ki h zάlh moy
kleismέna sto kefάli moy...
--
10) To machaίri       

Lyrics:Giάnnhs Tzoyanόpoylos
Music:: Manώlhs Karantίnhs
First Performance: Manolis Lidakis

Ston toίcho m' έsthsan mprostά
ta lόgia soy ta ligostά,
makriά soy tώra oi mέres
me plhgώnoyne san sfaίres.

pόne, ths kardiάs foniά
pόte th' anoίxoyme paniά,
ponάei etoύto to machaίri
apό to dikό soy chέri.

Ragίzei apόpse h kardiά
sto stήthos moy mia charakiά,
se Anatolή kai Dύsh
thn plhgή moy poios tha kleίsei.

pόne, ths kardiάs foniά
pόte th' anoίxoyme paniά...
--
11) Krάta to spίti       

Lyrics:Thodwrήs Gkόnhs
Music:: Chrήstos Nikolόpoylos
First Performance: Manolis Lidakis

Krάta to spίti,
tha pάrw toys drόmoys,
m' όla moy ta lάthh
pάnw stoys ώmoys,
meίne kai zήse me thn alήtheia
den thn antέchw tέtoia synήtheia.

Krάta an thέleis kai t' όnomά moy
dws moy ta lάthh kai ta fterά moy,
eίn' h zwή moy pάnw apό sέna
pάnw ap' alήtheia ki apό psέma.

Krάta to spίti kai th charά toy
dws moy th lύph kai th skiά toy,
meίne kai zήse me thn alήtheia
den thn antέchw tέtoia synήtheia.

Krάta an thέleis kai t' όnomά moy...
--
12) Megάlh archόntissa psychή       

Lyrics:Tάkhs Mpoyrmάs
Music:: Tάkhs Mpoyrmάs
First Performance: Manolis Lidakis

H kάmara mikrή, mikrή kai de chwrάs
psychή moy zwntanή
psychή moy anάstath.
Sto chrόno anάlafra phdάs
den xέrw gia poύ pas
gίnesai eikόna magikή, trisdiάstath.

Megάlh archόntissa psychή,
esύ de fylakίzesai,
esύ dialέgeis th stigmή
san dώro kai charίzesai,
esύ dialέgeis th stigmή
feύgeis ki exafanίzesai.

Έla na se charώ, έla an m' agapάs
mh me afήneis monachό
gύrw soy na gyrίzw.
Thέlw όtan me ponάs
sfichtά na me kratάs,
na 'chw n' apologoύmai
kai na 'chw na elpίzw.

Megάlh archόntissa psychή,
esύ de fylakίzesai...
--
13) Argyrώ       

Lyrics:Giώrgos Siderήs
Music:: Orfέas perίdhs
First Performance: Manolis Lidakis

Ta όrh kai ta pέlaga Argyrώ moy
dakrύzan me ta mάtia mas mwrό moy,
giatί ki oi dyo ta blέpame san xέnoi
ston xέno kόsmo parapetamέnoi.

poios Chάndakas, poia Kάntia,
poia pόlh,
mas spάsane th lebentiά mas όlh
kai fύgame san klέftes nikhmέnoi
ki apό thn Krήth
ki ap' thn oikoymέnh.

Kormί melachrinό kai paidemέno
san toy Christoύ pswmί eyloghmέno,
se fίlhsa kai gύrisan entόs moy
oi thάlasses
aytoύ toy pseύth kόsmoy.

Ma tώra mέnei mέsa moy έnas pόnos
h thύmhsή soy
poy th dέrnei o chrόnos,
me pάei san to chamό sta perasmέna
ki as έmatha na zw chwrίs esέna.
Όneira mέsa s' όneira mwrό moy
p' astrάftoyne kai fέggoyn
Argyrώ moy,
kaneίs de tha bretheί
na mas ta klέpsei
na mpei mes sthn kardiά
na ta lhstέpsei.

No comments: